Cap al Catllaràs - Senderisme

Punt de sortida: Camp de l'Ermità

Fora del terme de Sant Julià de Cerdanyola, però ben accesible des del Camp de l'Ermità (sector 3), la Serra del Catllaràs sorprèn pels seus boscos, prats i aiguamolls, i pels seus cims de roca calcària de formes punxegudes. tot el paratge mereixeria una ràpida protecció per preservar-ne la bellesa paisatgística i la riquesa forestal. se n'ha de destacar el mirador del Catllaràs, ben agençat i des d'on es contempla un panorama extensíssim (s'hi accedeix des de la pista que prové de Falgars o de la Pobla), la grimpada costeruda a alguns dels monòlits de roca i les passejades en els temps de tardor pels prats i les fagedes de la serra. el Catllaràs era un dels rars indrets on es trobava flor de neu, un dels símbols de la flora muntanyenca; avui hi és difícil de localitzar, ja que se n'han fet collides excessives.

Itinerari

Des del Camp de l'Ermità (1.450m., sector 3) s'ha de continuar seguint la pista que planeja entre bosc, sensiblement en direcció est. La pista va pujant, mentre apareix a l'esquerra el gran clot de Vallfogana, fins a enfilar-se al Coll de Seva, on comença pròpiament el recorregut per la Serra del Catllaràs. Des d'aquí la pista planeja ( al coll s'ha de deixar a la dreta la que puja sobtadament cap al Pla de l'Orri), després baixa suaument i finalment s'enfonsa de manera decidida cap a Falgars o La Pobla de Lillet.

Per fer-se càrrec de l'esplendor del Catllaràs, convé deixar algun moment la pista i enfilar-se, a la dreta en el sentit de la marxa (que ara es clarament cap al Nord-Est), fins a l'anomenat prat Gesplador o del Joc de la Pilota, o damunts dels lloms d'herbei que cauen sobre la veïna baga de l'Ardericó